lunes, 28 de enero de 2008

Una visita llàmpec

Bé, per tal d’ajudar a la Araceli a recordar els noms del que ha donat de si la fantàstica visita just arribar a la estació d’autobusos City-Terminalen varem començar ja a caminar pels carrers del centre. Vam fer Klarabergsgatan on vam veure la església que duu el mateix nom. Després ens vam desplaçar fins el centre de negocis Sorgels Torg (el pirulí) per anar pel primer carrer de botiguetes on sorprenentment no ens vam parar ja que volíem anar a visitar. Així, vam arribar a Riksdagshuset (Parlament) per seguir cap a Gamla Stan (centre històric) on vam donar una volta (tot s’ha de dir que el la illa del centre no és massa gran) vam fer un intent de veure la Stor Kyrka (catedral) per dins però ja era massa tard. Aleshores, després d’acabar de veure el casc antic vam anar a la part sud de la ciutat (Södermalm) i més concret a Slussen per veure la ciutat des d'un lloc elevat.

Vam fer una volta per la part sud. I després vam anar cap al nord a veure per sobre KTH i fer certes gestions.

Tornant cap al centre vam parar a la part nord de la ciutat (Nörrmalm també nombrada com a zona pija) per caminar una mica per Stureplan i pels carrers que ens tornaven a connectar cap al centre acabant el nostre primer dia de visita a Kungstragården (jardins reials) plaça de diumenge transitada per un munt de ciutadans i lloc de trobada. Després ens vam retirar a casa. On vam sopar i després de fer una mica al ximple ens van liar per anar a la festa que la Ana i la Andrea havien organitzat i així vam acabar la nit.

El diumenge vam començar ben d’hora per tal de poder veure la màxim de coses. Primerament, vam anar a la illa de Djurgården per veure Skansen i el Vasamuseet. Després vam passajar per la banya del port on hi ha les cases senyorials i vam anar a dinar per anar a l’ajuntament on vam agafar la visita guiada de l’últim grup. Després d’això i ja quedant-nos sense llum vam anar a caminar per dos illes més Skeppsholmen i Kastelholmen per fer algunes vistes més i d’aquí vam anar a veure la catedral per dins i vam fer una xocolota calenta al centre de la ciutat. Per després després de una gran passejada fer un retir cap a casa.

Tot i que ens han quedat moltes coses per veure ha estat una visita força complerta.